چطوری شرکت ثبت کنیم؟

چطوری شرکت ثبت کنیم

میخوایم توی این مطلب یه سری توضیحات راجع به این که چطوری شرکت ثبت کنیم و اینکه در واقع چه شرکتی باید ثبت کنیم رو به شما بگیم .

قبل از هرچیزی باید مشخص کنید که فعالیت شما توی چه زمینه ای هست و اصولا هدف شما از ثبت شرکت چیه ؟ به عنوان مثال برای انجام امور بازرگانی کلی بهترین گزینه برای شما شرکت با مسئولیت محدود هست و یا برای انجام امور پیمانکاری و یا شرکت در مناقصات و مزایدات بهترین گزینه برای شما شرکت سهامی خاص هست، البته لازم به ذکر است برخی از فعالیت های بخصوص حق انتخاب ندارند مثل صرافی ها که الزاما باید شرکت تضامنی ثبت کنند .همونطور که میدونید کلمه شرکت از ریشه شرک میاد و به معنی شراکت میباشد ، پس شرکت برای شکل گیری حداقل به 2 نفر نیازدارد و شما نمیتونید به تنهایی شرکت ثبت کنید ، لازم به ذکر است که بسته به نوع شرکت تعداد افراد افزایش پیدا میکند.

نکته بعدی که باید بهش اشاره کنیم اعلام آدرس و کدپستی مربوط به محل قانونی شرکت میباشد که جهت استارت کار میتونه آدرس محل سکونت باشه ولی در نهایت و در زمان استارت کار شرکت باید آدرس و کدپستی محل اصلی شرکت اداری یا تجاری باشه.

شما بسته به نوع فعالیت شرکت باید سرمایه ای نیز به عنوان سرمایه اولیه اعلام کنید که در شرکتهای سهامی خاص می بایست 35% از سرمایه اعلامی رو در حساب شرکت در شرف تاسیس واریز کنید و تا زمان صدور شماره ثبت قابل برداشت نمیباشد. حداقل سرمایه طبق قانون تجارت 1.000.000 ریال است ولی اصولا ثبت شرکت با سرمایه 1.000.000 ریال اشتباه و غیرواقعی است. همچنین شما باید برای شرکتتون اسمی انتخاب کنید که حداقل 3 سیلاب باشه توجه داشته باشید که این اسامی باید فارسی بوده و در لغتنامه های معتبر فارسی مستند معنی داشته باشند. در حال حاضر مراحل پذیرش اولیه انواع شرکتها به صورت اینترنتی و در سامانه جامع ثبت شرکتها انجام میشه و شما میبایست پس از تائید اولیه اطلاعات به صورت اینترنتی اقدام به ارسال مدارک فیزیکی به اداره ثبت مربوط به شهر محل اصلی شرکتتون کنید.

نکته آخر ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها و اخذ شماره ثبت و شناسه ملی تنها اقدامات اولیه ثبت یک شرکت است و شما برای اینکه شروع به فعالیت کنید میبایست اقدام به  مواردی مثل : اخذ کد اقتصادی از اداره مالیات ، اخذ کد کارگاهی از اداره بیمه و اخذ دفاتر پلمپ شده قانونی از اداره ثبت شرکتها  کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!