منطقه ویژه اقتصادی منطقه‌ای است که در آن قوانین کسب‌وکار و تجارت به همراه تولید و بهره‌وری با سایر نقاط کشور متفاوت است. مناطق ویژه اقتصادی در خاک ایران تعبیه شده‌اند و با مناطق آزاد فرق زیادی ندارند تنها اختلاف آن‌ها در نحوه کارکرد و معافیت‌های مالیاتی آن‌هاست و هدف آن‌ها شامل افزایش تراز تجاری، اشتغال، افزایش سرمایه‌گذاری، ایجاد شغل و مدیریت مؤثر است. به منظور تشویق برپایی کسب‌وکارها در منطقه اقتصادی، سیاست‌های مالی تعریف می‌شود. این سیاست‌ها معمولاً شامل سرمایه‌گذاری، مالیات، تجارت، سهمیه‌بندی، مقررات کاری و گمرکی تولید صادرات واردات و بهره‌وری است. علاوه‌بر این، تمامی این مناطق معافیت‌های مالیاتی از 15 سال تا 25 سال را شامل می‌شوند.

مراحل و مدارک ثبت در مناطق ویژه اقتصادی

اول از مدارک شروع کنیم، مدارکی که شما می‌توانید به واسطه آن یک شرکت بازرگانی و یا به اصطلاح عامیانه مراجعین، صادرات و واردات ثبت کنید به شرح ذیل است:

1. برابر اصل مدارک احراز هویت اعضا یعنی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی و کارت پایان خدمت برای هر چند نفری که اعلام حضور در هیئت مدیره و یا سهام شرکت را کرده‌اند در شرکت‌های مسئولیت محدود با حداقل 2 نفر و در شرکت‌های سهامی خاص با حداقل هیئت مدیره 3 نفر و دون فر بازرس قابلیت ثبت به‌وجود می‌آید. این اعضا می‌توانند بشتر باشند ولی کمتر از تعداد اعلام شده وجاهت قانونی نداشته و قابل ثبت نیست.

2. گواهی امضا تمام افراد حاضر در شرکت

3. معرفی محل برای ثبت که شامل دفاتر کار واقعی که از طرف سازمان مورد قبول باشد با استعلام پایان کار در محدوده منطقه

4. ارائه مجوز فعالیت که بنابه درخواست شما موسسه حقوقی ماندگار این مجوز را اخذ خواهد کرد.
5. ارائه مدارک زمین یا کارگاه تخصیص داده شده

خوب ! بعد از ذکر مدارک حالا نوبت به مراحل ثبت شرکت می‌رسد که به شرح ذیل است:

در ابتدا باید نام شرکت توسط متقاضی و یا نامه وکالت ثبت شود بدین منوال که درخواست را با منطقه از طریق سایت مطرح می‌کنیم و در صورت امکان و عدم تشابه نام بعد از 48 ساعت نام تایید خواهد شد.
مرحله بعد از تایید نام مرحله اخذ مجوز فعالیت اقتصادی یک‌ساله می‌باشد که روی نام شرکت در شرف تاسیس اخذ می‌گردد.

بعد از اخذ مجوز نوبت به ورود اطلاعات برای ثبت شرکت می‌رسد که کارشناسان موسسه حقوقی ماندگار عهده‌دار این وظیفه می‌باشند و در صورت تایید موکلین و مراجعین این اطلاعات نهایی شده و به منطقه از طریق دولت الکترونیک ارسال می‌گردد. بعد از تایید کارشناسان ثبت حالا ما مجاز هستیم تا اوراق را با بارکد ثبتی مختص اشخاص و اعضا هیئت مدیره پرینت بگیریم و اماده امضا شویم.
کل این مراحل در کمتر از 10 روز کاری اتفاق می‌افتد و حالا شما صاحب یک شرکت بازرگانی معتیر هستید.

جواز صنایع و پروانه بهره‌برداری در مناطق ویژه اقتصادی

در رابطه با اخذ جواز صنایع و یا تاسیس و همچنین پروانه بهره‌داری باید به اطلاع برسانم تمامی موارد در مناطق ویژه اقتصادی قابل انجام است و فقط احتیاج به زمین و یا سوله است که در صورت درخواست کارفرمایان از موسسه حقوقی ماندگار تمامی مراحل قابل انجام می‌باشد.