نحوه پذیرش تاسیس شرکت با مسئولیت محدود در سامانه اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری

برای شروع ابتدا به سایت http://sherkat.ssaa.ir مربوط به اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری وارد شده و از قسمت پیوندها وارد قسمت سامانه پذیرش تاسیس و ثبت تغییرات می‌شوید. (طبق تصویر)

پس از بارگذاری سامانه پذیرش تاسیس و ثبت تغییرات گزینه اول یعنی پذیرش درخواست تاسیس شخصیت حقوقی را از گزینه‌هایی که مشاهده می‌کنید انتخاب کنید. (طبق تصویر)

سپس از لیستی که در پایین ظاهر می‌شود، شرکت با مسئولیت محدود را انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه ادامه کلیک کنید. (طبق تصویر)

پس از انجام مراحل بالا شما وارد سامانه پذیرش درخواست تاسیس شرکت با مسئولیت محدود (طبق تصویر) می‌شود. در صفحه‌ای که مقابل خود دارید، باید اطلاعات اولیه مربوط به شرکت را وارد کنید مانند استان و شهری که مرکز اصلی شرکت در آن قرار دارد، شروع سال مالی شرکت، نوع مالکیت شرکت، وضعیت مجوز شرکت، وضعیت شعب شرکت و آدرس و اطلاعات مربوط به تماس با مرکز اصلی شرکت که شما جهت ورود به گام بعدی مستلزم به تکمیل فیلدهای ستاره‌دار می‌باشید و در صورتی که از صحت اطلاعات وارد شده در این قسمت اطمینان دارید روی دکمه گام بعدی کلیک کرده تا وارد گام بعدی شوید.

در صورت تکمیل اطلاعات به صورت صحیح و نبود مشکل شما وارد گام اطلاعات متقاضی شده در این صفحه شما اطلاعت مربوط به خود و فردی که جهت تحویل مدارک به اداره معرفی می‌کنید که حتما باید از بین مدیران یا شرکاء یا وکیل رسمی شرکت باشد را طبق اطلاعات هویتی افراد تکمیل می‌کنید. پس از ورود اطلاعات بطور کامل و صحیح بر روی دکمه گام بعدی کلیک کرده و وارد گام بعدی شوید (طبق تصویر) در ضمن توجه داشته باشید که دراین مرحله به پذیرش شما شماره پیگیری اختصاص داده می‌شود و این شماره پیگیری طی پیامکی به شماره همراهی که در گام قبل وارد کردید ارسال می‌شود.

گام بعدی مربوط به نام‌های درخواستی شما برای شرکت می‌باشد که می‌توانید 5 مورد را طبق اولویت وارد کنید.‌ از قسمت اولویت نام از 1 تا 5 اولویت را انتخاب کرده و در قسمت نام درخواستی نام را وارد کرده و در قسمت توضیحات متقاضی اگر در مورد اسامی که وارد کردید توضیحی داشتید وارد می‌کنید و ثبت دکمه ثبت را می‌زنید این مراحل را برای 5 اولویت به ترتیب انجام داده و سپس بر روی دکمه گام بعدی کلیک کرده و وارد مرحله بعدی می‌شوید.

گام پیش روی شما مربوط به موضوع فعالیت شرکت بوده که در این کام شرح فعالیت‌های شرکت وارد می‌شود، در صفحه‌ای که پیش روی خود ملاحظه می‌کنید مهم‌ترین قسمت گروه فعالیت و قسمت شرح فعالیت است که نسبت به موضوع فعالیت بایستی تکمیل شود پس از تکمیل این دو مورد بر روی دکمه ثبت کلیک کرده و سپس بر روی دکمه گام بعدی کلیک کرده و وارد مرحله بعدی شوید.

پس از تکمیل مرحله فوق به طور صحیح و تکمیل قسمت‌های ستاره‌دار شما وارد گام سرمایه شرکت شده در این گام شما مبلغ مربوط به سرمایه شرکت را به عدد و تفکیک نقدی و غیرنقدی وارد کرده و پس از تکمیل فیلدهای ستاره‌دار با کلیک بر روی دکمه گام بعدی وارد گام بعدی شوید.

پس از تکمیل اطلاعات مربوط به سرمایه شرکت، شما وارد مهم‌ترین گام در پذیرش تاسیس شرکت شده که همان گام اشخاص و مدیران بوده و مربوط به ورود اطلاعات هویتی اشخاص داخل شرکت و مشخص نمودن سهم‌الشرکه‌ها و سمت‌ها و تعیین وضعیت حق امضا شرکت، توجه داشته باشید در صورتی که اطلاعات ورودی شما با مدارک هویتی افراد مغایرت داشته باشد به هیچ عنوان نمی‌توانید از این مرحله عبور کنید در ضمن اطلاعاتی که در این بخش وارد می‌کنید تماما اطلاعات حیاتی شرکت بوده و در صورت ورود اشتباه اطلاعات روند ثبت تاسیس شرکت با مشکل مواجه می‌شود.

در کادر بالای صفحه (تصور شماره 1) اطلاعات مربوط به جلسات موسسین و هیئت مدیره و تعداد اعضاء هیئت مدیره را وارد می‌کنید.، در کادر دوم (تصویر شماره 2) اطلاعات هویتی و آدرس و وضعیت سهم‌الشرکه شخص را وارد می‌کنید. در کادر سوم سمت شخص را از قسمت نوع سمت انتخاب کرده و سپس از قسمت تاریخ شروع تصدی تاریخ شروع سمت را انتخاب کرده و سپس بر روی دکمه ذخیره سمت کلیک کنید.

پس از انجام این مراحل بر روی دکمه ثبت کلیک کرده و در صورتی که اصلاعات را به صورت صحیح وارد کرده باشید اسم شخص در لیست پایین صفحه ظاهر می‌شود و تمامی فیلدهایی که در بالا پرنمودید خالی می‌شود. سپس تمامی مراحل فوق را برای نفرات بعدی نیز طبق همین روال انجام می‌دهید. در نهایت پس از ورود اطلاعات تمامی افراد، در کادر چهارم شرح دارندگان حق امضاء (تصویر شماره 4) وضعیت حق امضاء شرکت را مشخص کرده و سپس بر روی دکمه گام بعدی کلیک کرده و وارد گام بعدی می‌شوید.