اشخاص حقیقی و حقوقی جهت تحریر فعالیت‌های مالی خود از قبیل هزینه‌ها و درآمد خود می‌بایست دفتر روزنامه و دفتر کل پلمپ شده توسط اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری را اخذ کنند، در حال‌حاضر جهت اخد این دفاتر می‌بایست در سامانه ثبت شرکت‌ها درخواست خود را ثبت کنید که در ادامه قدم به قدم درخواست پلمپ دفاترتان را به شما آموزش می‌دهیم.

مراحل اینترنتی پلمپ دفاتر قانونی

ابتدا با کلیک روی اینجا وارد سامانه پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی شوید و در صفحه اول می‌بایست اطلاعات مربوط به سال مالی و سال درخواست دفاتر (قسمت 1 تصویر پایین) و اطلاعات متقاضی و شناسه ملی شرکت (قسمت 2 تصویر پایین) را تکمیل کنید و با کلیک رو دکمه گام بعدی به گام بعدی وارد شوید.

در گام بعدی با توجه به شناسه ملی که در گام قبلی وارد نمودید خلاصه‌ای از اطلاعات شرکت رو برای شما نمایش خواهد داد در صورت اطمینان از صحت اطلاعات تیک تائید رو بزنید و روی دکمه گام بعدی کلیک کنید و به گام بعدی بروید. (طبق تصویر پایین)

در این گام ابتدا سمت تکمیل کننده اظهارنامه را مشخص و سپس اطلاعات شناسایی یکی از اعضای هیئت مدیره رو وارد کنید در این فرم تمام فیلد های ستاره‌دار می‌باییست تکمیل گردد. (طبق تصویر پایین) پس از تکمیل تمام فیلد ها بر روی دکمه گام بعدی کلیک کنید و به گام بعدی برید.

در این گام اگر شرکت شما مسئولیت محدود یا موسسه غیرتجاری است فقط اطلاعات شناسایی شخص متقاضی که یکی از اعضاء هیئت مدیره می‌باشد را وارد کنید و اگر شرکت سهامی خاص هستش اطلاعات شناسایی تمام اعضاء هیئت مدیره تک به تک وارد کرده وپس از تکمیل رو دکمه ثبت اطلاعات شخص کلیک کنید تا شخص یه لیست اضافه شود (طبق تصویر پایین) پس از تکمیل اطلاعات روی دکمه گام بعدی کلیک کنید و به گام بعدی بروید.

در گام بعدی شما می‌باست سمت افرادی که در گام قبلی وارد کردید مشخص کند طبق تصویر پایین و با افزودن همه افرادی که در منوی اعضاء هیئت مدیره هستند به لیست و مشخص کردن سمت این افراد با کلیک روی دکمه گام بعدی به گام بعدی بروید. (طبق تصویر پایین)

در گام بعدی باید نوع دفاتر و تعداد برگ‌های دفاتر را مشخص کنید و به لیست پایین اضافه کنید. (طبق تصویر پایین)

شما باید بسته به نیاز شرکت یک دفتر کل و یک دفتر روزنامه تهییه کنید که می‌تواند 50، 100، 200 برگ باشد پس از انتخاب دفتر و مشخص کردن تعداد برگ‌ها و تعداد دفترهای مذکور روی دکمه ذخیره کلیک کنید تا دفتر به لیست اضافه شود. (طبق تصور پایین) سپس روی دکمه گام بعدی کلیک کنید و به گام بعدی بروید.

در این گام پس از چک کردن اطلاعات به نمایش گذاشته شده بر روی گزینه تائید اظهارنامه پلمپ و مدارک مورد نیاز کلیک کنید و پس از یاداشت کردن شماره پیگیری روی دکمه پذرش نهایی کلیک کنید و درخواست‌تان را نهایی کنید.

پس از نهایی کردن وارد صفحه‌ای می‌شود که در آن می‌توانید اظهارنامه دفاتر را پرینت بگیرید، شما با کلیک روی گزینه چاپ اظهارنامه نسخه‌ای پرینت تهیه کنید و مهر و امضا فرمایید و پس از آن با پرینت رسید پذیرش باید اصل اظهارنامه را به اداره پست تحویل دهید و پس از آن اطلاعات رسید پستی را در قسمت مربوط به اطلاعات پستی منتظر تائید اداره ثبت بمانید که معمولا تا 7 روز کاری زمان می‌برد. پس از تائید اداره ثبت شما می‌بایست هزینه مربوط به دفاتر را پرداخت کنید، بعد از پرداخت هزینه دفاتر، اداره ثبت شرکت‌ها  دفاتر رو تا 10 روز  بعد به آدرس ثبتی شرکت شما ارسال می‌کند.