ثبت بین المللی علامت مادرید

ثبت بین المللی علامت  بر اساس موافقتنامه و پروتکل مادرید

ماده 150: ثبت بین المللی علامت مستلزم تسلیم اظهارنامه به مرجع ثبت است .

ماده151: اتباع ایرانی یا اشخاصی که در ایران اقامت داشته و یا دارای یک مقر واقعی و موثر صنعتی و تجاری باشند، میتوانند حسب مورد به استناد اظهارنامه یا علامت ثبت شده در مرجع ثبت ، تقاضای ثبت بین المللی نمایید.

ماده 152: اظهارنامه ثبت بین المللی علامت در فرم رسمی و حسب مورد به زبان های تعیین شده ، در سه نسخه تهییه و تسلیم مرجع ثبت خواهد شد .

تبصره : اظهارنامه ثبت بین المللی توسط مرجع ثبت و متقاضی امضا میشود .

ماده 153 : اظهارنامه ثبت بین المللی وقتی پذیرش میشود که مدارک زیر به آن ضمیمه شده باشد :

1- مدارک مثبت هویت متقاضی

2- اظهارنامه یا گواهی نامه ثبت علامت در ایران

3- وکالتنامه ، چنانچه تقاضا توسط وکیل به عمل آمده باشد ،

4- رسید مربوط به پرداخت هزینه بررسی اولیه

ماده 154: مرجع ثبت مکلف است مشخصات اظهارنامه ثبت بین المللی را با مشخصات علامتی یا اظهارنامه ثبت شده در ایران مطابقت نماید . در صورت احراز مطابقت مشخصات و پس از پرداخت هزینه های مقرر طبق موافقتنامه و پروتکل مادرید توسط متقاضی ، مرجع ثبت اظهارنامه ثبت بین المللی را در دفتر ثبت اظهارنامه وارد و بر روی هریک از نسخ اظهارنامه تاریخ دریافت و شماره آن را قید نموده و با امضاء آن ، نسخه اول اظهارنامه را که حاویه اعلامیه مذکور در آیین نامه مشترک میباشد به متقاضی جهت ارسال به دفتر بین المللی تسلیم می نماید . اظهارنامه مذکور باید حداکثر ظرف 15 روز از تاریخ ثبت در دفتر ثبت اظهارنامه به دفتر بین المللی فرستاده شود . نسخه دوم اظهارنامه که دارای همان مشخصات نسخه اول است ، به عنوان سابقه در مرجع ثبت بایگانی میشود . نسخه سوم به عنوان رسید به متقاضای مسترد میگردد. در صورت عدم مطابقت مشخصات ، متقاضی باید آن را اصلاح نماید .در غیر این صورت اظهارنامه بین المللی پذیرفته نخواهد شد .

ماده155: هرگاه اظهارنامه اصلی، ثبت ناشی از آن ، یا ثبت اصلی حسب مورد ظرف 5 سال از تاریخ ثبت بین المللی اعتبار خود را در ایران از دست دهد ، مرجع ثبت مراتب را طی اطلاعیه ای به دفتر بین المللی اعلام کرده و در آن کالاها و خدماتی که مشمول تصمیم لغو قرار گرفته اند ذکر و از دفتر بین المللی درخواست خواهد کرد که ثبت بین المللی را در حدود لازم باطل نماید.

هرگاه اقدام قانونی مربوط به لغو اعتبار مذکور در فوق پس از انقضای 5 سال همچنان در جریان باشد و منتهی به یک تصمیم قطعی نگردد، مرجع ثبت باید مراتب را به دفتر بین المللی اطلاع دهد. در صورت اتخاذ تصمیم قطعی ، مرجع ثبت باید مراتب را ضمن ذکر کالاها یا خدماتی که مشمول تصمیم مربوط قرار گرفته اند ، به دفتر بین المللی اطلاع داده و از آن درخواست کنند که ثبت بین المللی را در حدود لازم باطل نماید.

ماده 156 : چنانچه بر اساس اطلاعیه واصله از دفتر بین المللی ، ایران به عنوان یکی از کشور های تعیین شده در اظهارنامه ثبت بین المللی باشد ، مرجع ثبت ضمن رعایت تشریفات مقرر در موافقتنامه و پروتکل مادرید ، اظهارنامه مذکور را طبق قانون و ای آیین نامه از لحاظ ماهوی مور بررسی قرار می دهد . بررسی تغییرات بعدی علامت پذیرفته شده نیز مشمول همین ترتیبات است.

ماده 157 : مرجع ثبت پس از انتشار آگهی اظهارنامه ثبت بین المللی در روزنامه رسمی و انقضای مهلت 30 روز ، در صورت نبودن معترض مکلف به پذیرش علامت است و در این صورت شماره و تاریخ ثبت اظهارنامه در دفتر بین المللی ، در حکم شماره و تاریخ ثبت علامت در ایران خواهد بود .

ماده 158: متقاضی ثبت بین المللی علامت ، در صورت رد پذیرش اظهارنامه یا اعتراض به تقاضای ثبت ، میتواند اعتراض خودرا در چهارچوب مواد 121 ، 124 و 125 این آیین نامه تسلیم کمیسیون موضوع ماده 170 این آیینامه نماید.

ماده 159: هرگاه متقاضی ثبت بین المللی علامت ، در ایران اقامت نداشته باشد ، جهت تسلیم اعتراض یا هر گونه پاسخ یا اطلاعیه ای باید وکیلی که در ایران اقامت دارد را به مرجع ثبت معرفی نمایید.

ماده 160: هرگاه مالک علامت ثبت شده در ایران متعاقبا ثبت بین المللی همان علامت که در ایران نیز مشمول حمایت است را کسب کند ، ثبت بین المللی آن علامت بنا به درخواست و اعتراض متقاضی از مالکیت علامت ثبت شده در ایران ، جایگزین ثبت در ایران میگردد ، مشروط بر این که تمامی کالاها و خدمات موضوع علامت ثبت شده در ایران در فهرست کالاها و خدمات مشمول ثبت بین المللی نیز باشد . جایگزینی ثبت بین المللی ، به حقوقه مکتسبه علامت ثبت شده قبلی هیچ لطمه ای وارد نخواهد کرد.

در صورت درخواست مالک ، مراتب جایگزینی یاد شده ، توسط مرجع ثبت در دفتر ثبت وارد و در روزنامه رسمی آگهی میشود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!